Dacia Logan iskustva, prednosti i mane – saveti za vozače

Dacia Logan iskustva, prednosti i mane – saveti za vozače

Dacia Logan je automobil koji proizvodi rumunska fabrika automobila Dacia. Logan je mali porodični automobil iz B segmenta proizveden zajedno od strane francuskog proizvođača automobila Renault-a i njegove rumunske podružnice Dacia-je 2004. godine. 

Trenutno se proizvodi druga generacija u fabrici automobila u Mioveniju, u Rumuniji, kao i u Renault-ovim fabrikama u Maroku, Brazilu, Turskoj, Rusiji, Kolumbiji, Iranu, Indiji i Južnoj Africi. Na tržištima Rusije, Afrike i Južne Amerike ovaj automobil je poznat i kao Reno Logan. 

U Meksiku se proizvodi pod Nissanovim brendom kao Nissan Aprio, a u Iranu kao Renault Tondar. U Indiji nosi naziv Mahindra Verito. U Rusiji se karavan verzija (Dacia Logan MCV) proizvodi kao Lada Largus.

Novi Dacia automobil u hečbek verziji, koji je baziran na Loganu, pod nazivom Dacia Sandero, predstavljen je 2008. godine. Renault simbol treće generacije istovetna je verzija Logana druge generacije, a prodaje se na tržištima centralne i istočne Evrope, Latinske Amerike i severne Afrike.

U nastavku teksta pogledajte osnovne karakteristike Dacia Logan automobila, njegove prednosti i mane, kao i savete i iskustva vozača, a ukoliko su vam potrebni najkvalitetniji delovi za Dacia vozila, njih možete pronaći u MD Auto prodavnici rezervnih delova.

Dacia Logan karakteristike automobila

Logan je rezultat projekta pod nazivom X90,  koji je započet 1999. godine nakon Renault-ove kupovine kompanije Dacia. Razvijen je u Renault tehnocentru u blizini Pariza. Dacia Logan je prvi put predstavljen juna 2004. godine, a u septembru iste godine se našao na tržištu, zamenivši tako starije modele Dacia 1310 i Dacia Solenza. 

Prva generacija Dacia Logan automobila razvijena je na platformi koju koriste treća generacija Renault Clio, Renault Modus i Nissan Micra. Osim platforme, od Clia je preuzet i motor, prednje vešanje, upravljač, zadnje kočnice i još mnogo drugih delova.

Dacia Logan je 2005. godine izabran za najbolji automobil godine u organizaciji Autobesta, od strane članova žirija iz 15 zemalja centralne i jugoistočne Evrope. Juna 2005. godine Logan je na Euro NCAP kreš testovima dobio tri od mogućih pet zvezdica za bezbednost. Redizajn je urađen jula 2005. godine, kada je auto dobio nešto moderniji dizajn. 

Dacia Logan MCV, odnosno karavan verzija ovog automobila, predstavljena je 2006. godine na sajmu automobila u Parizu.

Dacia Logan dimenzije automobila prve generacije

 

 

  • Dužina: 3,99 – 4,5 metara
  • Širina: 1,73 – 1,74 metara
  • Visina: 1,53 – 1,64 metara
  • Težina: 1.090 – 1.360 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,63 – 2,9 metara

Druga generacija Dacia Logan automobila otkrivena je 2012. godine na sajmu automobila u Parizu. Deli isti prednji kraj kao i druge elemente sa drugom generacijom Sandera, koji je takođe predstavljen na sajmu u Parizu 2012. godine. 

Ovaj automobil je karakterističniji od svog prethodnika, sa jednostavnim bočnim profilima, ali veoma izraženim prednjim krajem. Karavan verzija, koja takođe nosi naziv Dacia Logan MCV, predstavljena je 2013. godine na sajmu automobila u Ženevi

Dacia Logan dimenzije automobila druge generacije

  • Dužina: 4,34 – 4,49 metara
  • Širina: 1,73 metara
  • Visina: 1,51 – 1,55 metara
  • Težina: 1.049 – 1.268 kilograma
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,63 metara

Dacia Logan motor koji se nalazi u ovim vozilima

U Dacia Logan vozilima može se naći širok asortiman benzinskih i dizel motora, a u zavisnosti od preferencija vozači zavisi i to koji će im najbolje odgovarati. Generalno govoreći, za Dacia Logan motor se može reći da ne pravi previše problema i da je sasvim pouzdan. 

Što se tiče potrošnje goriva najbolje rezultate daje Dacia Logan sa 1.5 dci motorom, koji ima najnižu potrošnju goriva u gradu gde troši maksimalno 6 litara dok na otvorenom putu troši oko 5 litara euro dizel goriva. 

Benzinski motori sa oznakama 1.4 ili 1.6 su gotovo slične potrošnje u gradu oko 9 litara dok je na otvorenom porošnja svega 6 litara. Naravno potrošnja goriva zavisi od broja putnika u vozilu, vremenskih uslova, klima uređaja i ispravnosti agregata.

Dacia Logan benzin – najčešći motori ovog tipa

1.0 16v – 999 cm3; 57 kW/77 KS

1.2 16v – 1,149 cm3; 55 kW/75 KS 

1.4 8v – 1,390 cm3; 55 kW/75 KS

1.6 8v – 1,598 cm3; 64 kW/87 KS

1.6 8v – 1,598 cm3; 70 kW/95 KS

1.6 8v – 1,598 cm3; 72 kW/98 KS

1.6 16v – 1,598 cm3; 77 kW/105 KS

1.6 16v – 1,598 cm3; 82 kW/111 KS

Dacia Logan dizel – verzije koje se najčešći koriste

1.5 dCi – 1,461 cm3; 48 kW/65 KS

1.5 dCi – 1,461 cm3; 50 kW/68 KS

1.5 dCi – 1,461 cm3; 63 kW/86 KS

Dacia Logan automobil parkiran na ulici

Dizajn i udobnost Dacia Logan automobila

Dacia Logan je dizajniran tako da se prodaje po relativno niskoj ceni i da bude dostupan svima. Sam model je dosta pojednostavljen kako bi se smanjili troškovi produkcije. Napravljeno je oko 50% manje delova nego što se nalazilo u tad najskupljem Renault modelu. Ograničen je i broj električnih dodataka i uređaja. 

Zbog toga i ne čudi što je Dacia Logan doživeo ogroman uspeh na tržištu, jer su se vozači oduševili jeftinim automobilom, kojeg mogu i sami da popravljaju i održavaju. 

Jednostavan izgled uključuje simetrične retrovizore i vetrobran ravniji nego uobičajeno. Šasija je visoko postavljena, što pomaže pri kretanju na lošem asfaltu sa mnogo rupa ili blatnjavim putevima. Slabija je zvučna izolacija. 

Motori dobro podnose gorivo nižeg kvaliteta, a klima uređaj efikasno spušta temperaturu do nekoliko stepeni za razliku od spoljašnje. Auto je opremljen air bag-ovima za vozača i suvozača, a nekoliko je postavljeno i sa strane. Zapremina prtljažnika je 510l, što je sasvim dovoljno da zadovolji veću porodicu.

Najčešći kvarovi Dacia Logan vozila

Kada su u pitanju Dacia Logan kvarovi, ono što se javlja kao najčešći problem jeste loša zvučna izolacija, a potencijalni problem predstavlja i to što vozila nemaju ESP.  Kod motora 1.4 i 1.6 MPI eventualno se mogu javiti greške na TDC senzorima

Vozači su primetili i često prijavljivali kvarove pumpe za gorivo, odnosno to da pumpa prilikom rada stvara metalne strugotine, koje mogu oštetiti motor ili mlaznice. Takođe, pumpa servo volana stvara buku kod većine modela s klima uređajem.

Problem može biti i vetrobransko staklo, koje se lako može odlepiti pri rubovima zbog lošeg lepka. Kod početnih modela na pojedinim mehaničkim delovima dolazi do površinske korozije zbog izuzetno loše antikorozivne zaštite. Česta se javlja i škripanje delova u unutrašnjosti

Kod vozila do 2006. godišta se često javlja lomljenje ručice za podešavanje naslona sedišta. Takođe, kod nešto starijih modela primećeno je da se putni računar često resetuje sam od sebe i prikazuje netačne podatke. 

Naravno, svi ovi problemi su relativno lako rešivi i ne bi trebalo da vas uplaše. Osim toga, ukoliko dođe do bilo kakvih problema i ukoliko su vam potrebi Dacia Logan delovi za vaš automobil znate kome možete da se obratite. 

Kontakt centar MD Auto prodavnice rezervnih delova vam je uvek dostupan, pa nam se uvek možete obratiti. U svom širokom asortimanu imamo originalne i nove rezervne delove za svaki tip automobila, a nudimo vam ih po izuzetno povoljnim cenama. 

Dacia Logan iskustva dosadašnjih vozača

Kada je u pitanju Dacia Logan iskustva vozača govore da se radi o veoma pouzdanom i ekonomičnom automobilu, čije se posedovanje i održavanje svakako isplate. Osim niske početne cene za kupovinu samog vozila, sve one koji poseduju ovaj automobil ne očekuju veliki izdaci, s obzirom na to da su troškovi održavanja poprilično niski. 

Ono što vozači primećuju i ističu kao dodatnu prednost jeste prostrana putnička kabina, kao i velika zapremina prtljažnog prostora, pa je ovaj model svakako kandidat za jednog od najpogodnijih porodičnih automobila. 

Takođe, vozači ističu da je Dacia Logan MCV trenutno ono najbolje što ova rumunska marka automobila ima. Brojni zadovoljni vlasnici Logana, koji je od samog starta svoje proizvodnje dobro uzdrmao evropsko, a kasnije i svetsko tržište, ukazuju na to da Dacia ume da napravi solidan automobil. 

Svako ko je imao priliku da provoza Dacia Logan MCV automobil može da stekne samo pozitivan utisak, s obzirom na to da se radi o izuzetno udobnom modelu, koji j dovoljno tih čak i kada se vozite brzinama koje su primerene autoputevima širom Evrope. U Srbiji karavani nikada nisu bili popularni, ali Dacia Logan iskustva vozača kazuju da mu treba dati šansu. 

Dacia Logan automobil parkiran ispred velelepne zgrade

Dacia Logan cena novih i polovnih automobila

Ukoliko imate želju da nabavite neki od Dacia Logan modela, raspon cena polovnih automobila je poprilično visok, s obzirom na to da se ovi  automobili proizvode već više od 15 godina. S tim u vezi, za polovni Dacia Logan automobil prve generacije potrebno je izdvojiti između 1.000 i 3.500 evra. 

Kada su u pitanju polovni Dacia Logan automobili druge generacije cena takvih vozila uglavnom se kreće od 4.000 pa sve do 6.500 evra, a u obzir se, pored godine proizvodnje, mora uzeti i stanje u kojem se nalazi automobil, kao i opremljenost određenog vozila. Polovni Dacia Logan je svakako dobra investicija, jer se mogu naći relativno povoljni automobili, a kvalitet uglavnom ostaje na dobrom nivou.

Dacia Logan cena novog vozila je nešto veća, ali smatramo da se ulaganje u jedan takav automobil isplati na duže staze, s obzirom na to da ovaj automobil može zaista dugo da potraje u vašem vlasništvu. Kada je u pitanju novi Dacia Logan cena vozila se kreće od 9.000 do 14.000 evra.

Zaključak i završno mišljenje o Dacia Logan automobilima

Na osnovu svega navedenog, možemo slobodno da zaključimo kako je Dacia Logan jedan izuzetno dobar i kvalitetan automobil, koji kao i svaki drugi model, ima svoje prednosti i mane, ali je automobil koji nudi veliki broj mogućnosti svakom vozaču. 

Kod ovog automobila možete biti sigurni da ćete proći bez neočekivanih i neprijatnih iznenađenja. Ako uzmemo u obzir da je ovaj automobil nastao kao proizvod udruženih snaga francuskog i rumunskog proizvođača onda nema sumnje da se u Dacia Logan možete pouzdati.

Kada su u pitanju vozila marke Dacia Logan veliki servis je obavezno obavljati po tačno utvrđenom rasporedu, kako bi se vozila očuvala na pravi način. Automobili ovog rumunskog proizvođača zahtevaju redovno održavanje, pre svega ukoliko se radi o nešto starijim automobilima sa početka proizvodnje, kako bi automobil tokom dužeg perioda ostao u adekvatnom stanju.

Dacia Logan delovi mogu se lako pronaći na nađem tržištu i nisu preterano skupi. Ukoliko su vam potrebni delovi za Dacia Logan ili bilo koji drugi Dacia automobil, MD Auto prodavnica auto delova ima u svojoj ponudi najbolje i najkvalitetnije rezervne delove za sve tipove Dacia vozila.